Blogger Widgets

Berita Utama

Terlalu Awal Sahkan Didera Emak

terlalu awal sahkan didera emak, didera emak, dikurung di dalam bilik tanpa tingkap

Seremban: “Berdasarkan pemeriksaan awal, badan remaja itu tinggal tulang dan kulit kerana tidak diberi makan secara sempurna. Dia memerlukan tempoh lama untuk pulih sepenuhnya.” kata Pengarah Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), Datuk Dr Jaafar Che Mat ketika ditemui semalam.

Bagaimanapun, katanya, masih terlalu awal untuk mengesahkan sama ada remaja orang kelainan upaya (OKU) Muhammad Firdaus Dullah, 15, didera ibunya.

Menurutnya, pakar masih menjalankan rawatan rapi terhadap Muhammad Firdaus untuk meningkatkan tahap kesihatan remaja itu.

“Setakat ini, dia dilaporkan stabil dan pakar menjalankan pemeriksaan lanjut bagi mengenal pasti wujud penderaan fizikal atau sebaliknya,” katanya.


Beliau berkata, pihaknya juga terpaksa memberi kaunseling kepada Muhammad Firdaus supaya dia membiasakan diri dengan persekitaran baru dan percaya dengan doktor pakar yang memberikan rawatan.


Dr Jaafar berkata, beliau meletakkan harapan tinggi remaja malang terbabit akan sembuh dan pihaknya akan memberikan perhatian dan rawatan khusus sepanjang ditempatkan di HTJS.

No comments:

Post a Comment